Sidor

4 maj 2015

Lördag med Tratt

Hundutställning på schemat både lördag och söndag. Jag hade ju glömt att anmäla mina egna hundar till helgens utställning men de fick ändå följa med, fast självklart inte alla.

Tratt fick följa med på lördagen när det var Timrå Brukshundsklubb som hade officiell utställning för bruksraser och inofficiell för övriga hundraser. Jag tycker det är bra träning för alla hundar att vara med på hundutställningar, det är liv och rörelse, olika hundraser och olika människor, alltså många intryck att ta in. Däremot ska man vara lite försiktig så man inte tar med dem innan de är mentalt redo. Det åldersgräns där inga valpar under 4 månader får tas med in på området.

Alltså var det väldigt mycket att titta på. Med flit lämnade jag buren hemma, tanken var att ge henne en mental utmaning och hon var jätteduktig. Hon var skällig i början och hon reagerade extra mycket på de stora hundraserna som Landseer, Nuffar och Leonberger.

Det var en väldigt trevlig utställning, det enda som drog ner stämningen var vädret. Det blåste och regnade vilket gjorde det väldigt kallt men bortsett från det var det en superdag.

Tratt håller koll på vad som pågår inne i ringen

När vi var klara i vår ring gick vi bort till bruksringarna för att heja på Annelie och Nixa men vi hade tyvärr missat dem inne i ringen. Men ett stort grattis till Nixa som blev bästa juniortik, fick sitt första CK och sedan blev andra bästa tik. Superkul!!



Nu var Tratt riktigt trött

I bilen somnade Tratt omedelbart och jag tror inte hon ens rörde grisörat hon hade fått. Så jobbigt är det att vara med på en hundutställning. Jag ska erkänna att jag själv var trött, jag och Lotta gäspade nog ikapp på hemvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar