Sidor

16 maj 2015

Städdag

Dagen har ägnats åt hundgården, vi har krattat, sågat och burit. Sju fulla traktorskopor har vi kört iväg. Nu var det ju inte bara hundskit, hundgården är byggd på att hygge och för varje år trampas nya grenar fram, stubbar ruttnar och så har vi en stor tall som landande mitt i hundgården under stormen Ivar och nu lossnar barken. Det mesta var små pinnar, grenar och gammalt gräs. Men det var värt allt slit, det sista jag gjorde var att sprida ut gräsfrö ihop om att några fler grässtrån ska komma upp i sommar :-)

Jag ska faktiskt erkänna att jag är besviken på majoriteten av de hundgårdar jag ser. De är små, sterila och fulla av hundskit och om jag ska vara helt ärlig så hade elefanterna på Skansen det bättre! 

Men nog om det! Nu är det middag, vin och ett bad som väntar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar