Sidor

21 maj 2015

Skärsår

Diesel gjorde illa tassen förra helgen när han och Lillan sprang bort. Min första tanke när jag såg honom halta så kraftigt var att han hade skadat armbågsleden igen. Kände igen honom, ingenting i armbågen eller bogen men han ömmade i en av tårna. Jahapp, då har han väl slitit av senan i tån tänkte jag, vilket i så fall skulle innebära operation och veckor med gips.

Men det stämde inte riktigt, han rörde sig bättre på gräset än på grusplan, underlaget borde inte ha en sån stor inverkan. Fram med ficklampa och Palla fick hjälpa till och hålla i honom. Han hade skurit sig i trampdynan, det hängde en lös skinnbit och snittet var från mitten av trampdynan, det var därför jag inte sett det från början. Det var inte heller djupt utan vara en bit av det yttersta hudlagret som skurits av.

Skinnbiten skars bort och det har läkt fint men det är ganska komiskt att se Diesel halta runt här på tre ben. Sen så tror jag också att han lätt faller tillbaka till gamla rutiner. Han är så bekväm med att inte stödja på det här benet att han gör det av gammal vana.

Men jag vet ju också själv hur ont ett litet, litet sår på ett finger kan göra. Ett skärsår av ett papper gör betydligt mer ont än när jag lyckades tappa kniven på foten och skar av senan till stortån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar