Sidor

31 maj 2015

Sjukaste på länge

Diesel försvann från tomten tidigare under kvällen. Jag sitter med datorn och hör hundarna skälla som tokar ute, det händer lite då och då så det är inget jag bryr mig jättemycket om. Men så hör jag ett ljusare skall och tänkte självklart att det var Diesel som kommit hem.

Jag går ut på altanen men ingen Diesel syns till däremot hörs dunsar från byn, dunsarna över går till tunga galopp steg som låter för tunga för att vara Diesel men vad annars kan det vara?

Från byn kommer en brun stor hund springandes och jag är fortfarande helt inställd på att det är Diesel. Men efter någon millisekund inser jag att det där är ju inte Diesel utan det är en björn och tätt efter den kommer ytterligare en björn galopperandes.
För ett kort ögonblick trodde jag att Diesel skulle komma efter dem men som tur var, var det bara dessa två. Bara och bara, två björnar, en större och en mindre, galopperar i full fart på vägen nedanför huset. De tittar snabbt upp mot mig samtidigt som de springer vidare.

Min första tanke är "Vart är kameran?". Jag måste ju fota annars kommer aldrig någon tro mig men samtidigt var jag så fascinerad över björnarna att jag inte ville lämna altanen för att springa in efter kameran. Jag skriker efter Palla och bankar i väggen så att han ska höra mig.När han kommer ner har björnarna försvunnit längs vägen och döljs av ladan.

Det är helt klart något av det sjukaste jag varit med om på väldigt länge. Jag menar, vad är oddsen att två björnar kommer galopperandes mitt framför ögonen på en?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar