Sidor

20 maj 2015

Högt blodtryck!

Det finns få klubbar som ger mig så högt blodtryck som Jämtland Härjedalens Älghundklubb. Majoriteten av alla hundklubbar i Sverige drivs av ideella krafter och jag har full förståelse för situationer som uppstår av att för få hjälper till i klubben och för många bara vill få allt serverat.

Problemet med JHÄK är att det finns ett antal personer som gärna hjälper till för att utveckla klubben men det kommer ingen som helst respons från funktionärerna, och jag menar verkligen INGEN! Vissa personer är bara så otroligt nonchalanta och hade jag inte varit tvungen att vara med i klubben för att meritera hundar så hade jag gått ur för länge sen.

Men jag ska inte klaga allt för mycket, jag var ju faktiskt inte ens på årsmötet när dessa personer valdes. Men nästa år... Haha, jag vet precis vilka jag ska föreslå till valberedelsen :-)

Nu ska jag skriva ihop det sista inför denna veckas Fysträning och det kommer handla om konditionsträning, missa inte det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar