Sidor

30 maj 2015

Förra lördagen

För exakt en vecka sen var det Älghundklubbens utställning i Brunflo. I det stora hela var det en trevlig hundutställning. Plus för bra ytor, minus för underlaget och så var det vädret men det är inget man kan göra något åt. Solen sken och det regnade om vartannat plus att det blåste så man fick hålla i sina saker.

Fyra hundar från Superhjältekullen var anmälda. Tratt, systern Stinta (Jemt Craft Black Widow) och bröderna Bamse (Jemt Craft Amazing Spider-Man) och Lotus (Jemt Craft Green Lantern).

Som vanligt lyckades jag ställa till det för mig. När jag tittade i katalogen i vilken ordning vi skulle in hade två sidor fastnat i varandra vilket gjorde att jag inte såg att Juniortikarna gick i en annan ring utan jag trodde vi skulle in efter alla hanarna. Jag ser lite snabbt mot ringen bredvid och funderar över vad det var för hundar, de var Jämtar men de var så små. Tur att jag är nyfiken för fram med katalogen, upptäcker mitt misstag och då var det bara att slänga sig in i ringen med hunden i ena handen och nummerlappen i den andra.
Men det gick bra och var faktiskt inte sist in. Första varvet var det tandvisitering och mäta mankhöjden och sen fick vi gott om tid att värma upp inför bedömningen. Precis innan jag och Tratt skulle in rullade hon ihop sig och skulle ta en tupplur vilket gjorde att hon var lagom sur inne i ringen, det kändes som jag drog henne runt i kopplet. VG till Tratt och med tanke på hur jag strulade till det så är jag supernöjd med det.

Även Lotus fick VG och Bamse och Stinta fick G vilket var helt rättvisa bedömningar, hela gänget behöver växa till sig. Men de var så duktiga allihopa, jag blir så glad av att se både hundar och hundägare. Lugna, snälla hundar som inte brydde sig inte mycket om den stora mängd av skällande hundar som var omkring oss och hundägare som visade hundarna så fint. 
 Tratt


 Pokalen till BIS-hunden. Så fin, skulle ju passa hur bra som helst här hemma i prisskåpet ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar