Sidor

6 juni 2015

Idag

Regn, regn och mera regn. Kommer det någonsin bli sommar?

Idag var det JHKKs inofficiella hundutställning på Torsta och trots att jag faktiskt var ledig från hundvisande så åkte jag dit ändå, nördig som jag är. Det egentliga skälet var att jag skulle beställa nya selar och det är lättare att ta med mig några hundar till Torsta än att åka upp till Mörsil.

Däremot var det så fruktansvärt dåligt väder så det var bara Diesel och Indra som jag tog med mig. Tratt och Tena får följa med nästa gång jag åker till Sällsjö så passar jag på att åka till Mörsil då.

Till Diesel och Indra har jag nu beställt varsina kombiselar, dvs en nomesele men med öglor på sidorna så de också kan användas till att köra pulka med. Det kommer även bli en ögla uppe på ryggen, som på en vanlig Y-sele, så jag kan använda dem när om de ska springa bredvid cykeln.
Vi kollade på om det går att sy wheelerselar till dem som jag kan använda när de drar vikter. Jag återkommer om det :-)

På utställningen hade det spöregnat och blåst hela dagen vilket gjorde att det var relativt folktomt, de som var kvar och väntade på finalerna satt i bilarna. Förra året var det tvärtom, dåligt väder på rasklubbarnas utställning och strålande sol på inoffen.

Men så lagom till BIS-finalerna slutade det regna och utställningens vackraste hundar kunde koras utan paraplyn. Susanne och taxen Ester, som jag brukar träna med, placerade sig BIS-4. Så kul!

När utställningen var över hjälpte jag till att packa ihop allting och sen fikade vi på Fröjas Trädgård med massa hundprat. Det är så intressant att få höra om andras raser och erfarenheter, hur det är i ringarna, hur domarna tänker och hur de uppfattat händelser under utställningen. Men som sagt, jag är ju lite nördig också.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar