Sidor

20 februari 2015

Tratt i Ammer

Jag tror jag har med mig allt inför imorgon. Ska bli kul att åka på utställning, mingla, titta på hundar. Vi är några stycken från ringträningarna som ska åka.

Håll nu tummarna att det går bra. Målet med alla tre är att det ska gå bra att visa upp dem. Tratt får inte ledsna och tycka det är tråkigt, detsamma med Indra och Diesel hoppas jag kunna se en förbättring i hans rörelser. Det är "Lilla mässan" som är vårens stora mål och den är utställningen är bara för att se hur långt vi har kvar.


Sist jag var på utställning var i november på Älghundsutställning i Ammer. Tratt ställdes då i Valpklass 4-6 månader och blev BIR med HP. Då var vi ju också den enda jämthundsvalpen i den klassen, men ändå roligt :-) Tratt var på strålande humör, hon var glad och busig men tyckte det var lite skumt i början.


Nu är vi i ridhus igen och förhoppningsvis kommer det gå lite bättre än i Ammer med kontakten och störningen från hästskit.

Foto: Tove Asplund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar