Sidor

23 februari 2015

Republikens hund 2015

Medan jag var i Sundsvall på inofficiell utställning så var det också en inofficiell utställning i Östersund, nämligen Republikens Hund.

Varje år utses republikens vackraste hund  under stort pompa och ståt. Alla hundar som under föregående år erhållit BIR, BIM eller CK och som bor i Jämtland/Härjedalen är kvalificerade att delta.Varje år är det även ett tema, i år var det jubileum och då var temat passande nog Jämtland.

Självklart är alla välkomna att komma till middagssittningen även om man inte har en hund som deltar. Hade det inte varit utställning i Sundsvall så hade jag varit med men nu kände jag att jag skulle få ut mer av att få träna med hundarna.
Men jag har lånat foton av Tove för att visa vad jag missade. Och nästa år! Nästa år tänker jag delta och målet är med både Diesel, Indra och Tratt!
 

Domaren för kvällen körs in på en vagn dragen av två Jämthundar. Så kul idé med tanke på temat.


Foto: Tove Asplund

Domare Erna-Britt Nordin

Foto: Tove Asplund

Republikens vackraste veteran 2015 (samma vinnare som förra året)

Foto: Tove Asplund

Republikens vackraste hund 2015

Foto: Tove Asplund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar