Sidor

10 februari 2015

Är VNKK rädda för konkurrens?



Får några dagar sedan publicerades detta inlägg på VNKKs Facebooksida. Ingen från klubben har i skrivande stund tagit på sig inlägget.
Jag har funderat över detta inlägg och med tanke på kommentarerna så är jag inte den enda.

Varför detta inlägg? Känner de sig hotade? Konkurrens? Eller? Det är felaktigheter i det de skriver bland annat att klassindelningarna endast får användas av SKK-anslutna. Och tror de inte att man gör research innan man arrangerar ett sådant arrangemang? I kommentarerna kan man läsa om personer som tror att de ska bli uteslutna ur SKK för att de skulle delta på utställningen.

Jag hade planer på att arrangera en egen inofficiell utställning i Gällö. Inte för att tjäna pengar utan för att det behövs fler träningstillfällen och det går inte att kräva så mycket mer av klubbarna så de redan gör väldigt mycket. Och jag tror att det är det VNKK har hängt upp sig på, att de tror att Birsta gör det för att tjäna stora pengar på lättlurade hundägare.
Men med tanke på hur hundbranscherna ser ut idag så har jag svårt att tro att de kommer göra någon större vinst på utställningen. Birsta, som de flesta andra hundcenter, är ett serviceföretag som genom flera bäckar små får företaget att gå runt och denna hundutställning är en liten bäck.

Personligen så tycker jag att det är ett bra initiativ Birsta att arrangera en utställning, synd bara att VNKK är full av gamla stofiler som inte inser att konkurrens och inte monopol ger mer framgång.

Vill du läsa inlägget med kommentarerna följ länken här nedan
https://www.facebook.com/VasternorrlandsKennelklubb/photos/a.584905344853624.1073741828.584539981556827/921262804551208/?type=1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar