Sidor

25 januari 2015

Halv fem

Klockan är halv fem, jag har varit vaken sedan halv fyra. Vaknade med huvudet fullt av tankar och kunde inte slappna av. Har ångest men jag kan inte lista ut vad den beror på. Måste vara flytten från Gällö, hur jag ska få ihop det rent logistiskt.

Något som jag börjat med den senaste tiden är att helt enkelt kliva upp när det blir så. Ibland räcker det med att jag svarar ex. på ett mail så börjar huvudet tro på mig att jag faktiskt har kontroll eller något så enkelt som ett "miljöombyte" genom att lägga mig på soffan och då kommer tröttheten igen.

Det absolut värsta jag vet är när jag vet att jag ska upp tidigt. Då blir jag stressad för jag MÅSTE sova, börjar oroa mig, ångesten kommer och jag blir ännu mer stressad. Jag brukar undvika att boka in tidiga aktiviteter men ibland fungerar inte det, särskilt inte när det är någon hund som ska lämnas in på Djursjukhuset kl åtta.

Nu är det bara jag och Tena som är vakna. Diesel följde med ner och ville gå ut men sprang upp med detsamma när vi kom in igen.

Kom på ett annat tips för att bli trött. Jag försöker lära mig Photoshop och har en bok men beskrivningar, övningar m.m. Jag kommer inte många sidor i den innan jag somnar. Haha bästa sömnpillret :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar