Sidor

19 januari 2015

Tjuvparning

Tjejerna är mitt upp i löpperioden och Pärla var först ut. Bara några veckor tidigare hade jag suttit och berättat att det är inte så jobbigt att ha en okastrerad hane med ett gäng tikar, visst piper han och är lite rastlös men inte så där tokkåt som vissa hanar kan vara.
Annat var det den hör gången. Han har pipit, ylat, skällt och gnällt. Vankat runt som en osalig ande hela nätterna försökt ta sig till dem hela tiden.
När Pärla löpte hade han försökt att klättra in i hundgården. Elcentralen och fågelholken låg på backen när vi kom ut. Jag vet inte om han faktiskt lyckades ta sig in, han stod ju ute på gårdsplanen och han är en hejare på att klättra ut ur hundgården.
Jag kan inte tänka mig att en annan hane varit här och rivit ner allt utan att vi skulle ha hört något.
För att inte chansa har Pärla nu fått två stycken abortsprutor, en i torsdags och en i fredags, valpar efter Diesel och Pärla är inget vi önskar. För att undvika det i framtiden så har diesels husse nu beslutat att Diesel ska kastreras, han har önskat det ganska länge men jag har varit skeptisk, men nu ger jag mig för husfriden.

Pärla i väntrummet i Grimäs.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar