Sidor

22 januari 2015

Blomtjuvar

Det är någon av hundarna som har gått lös på flera av mina krukväxter. Jag har misstänkt Tratt men idag visade det sig att det är Lillan. Jag har fått tagit bort alla växter som står på fönsterbrädor där hundarna är i närheten, ex i kökssoffan. Idag tog jag henne på bar gärning. Jag hörde en duns från nedervåningen och trodde det var Diesel som var på diskbänken och letade efter något ätbart. Men det var Lillan som slitit ner en blomma som hängde i ampel och var just på väg att börja strimla den.
Jag fick ställa bort den och då dröjde det inte länge innan jag hörde en duns från sovrummet, då hade som dragit omkull en stor växt som står på en pedistal.

Så projektet idag har varit att ta bort alla blommor som hon kan komma åt. Och nu måste jag komma på vart jag ska ställa dem, det är ju inte direkt så bra med solljus nu att de kan stå en bit in i rummet. Får se vad jag hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar