Sidor

26 januari 2015

Effektiv hundträning?

Halloj,

Jag vet att det inte har blivit så mycket hundrelaterat den senaste tiden, men så ser livet ut ibland, att andra saker i livet kommer emellan alltså. Åtminstone för mig.

Jag är så imponerad av dem som tränar sina hundar så effektivt. Sånt som att träna fotpositioner i köket medan man väntar på att spagettivattnet ska börja koka. Jag har tillräckligt att hålla reda på att inte bränna maten så jag skulle aldrig få in någon effektiv träning. Undrar vad hemligheten är?

Lite träning blir det dock. Alla hundarna tränas på balansbollen flera gånger i veckan, Diesel blir bättre och bättre i benet. Målet är ju "Lilla mässan" i påsk, tiden går så fort, hur ska jag hinna få honom i form tills dess? Aaahhh!!

Start blir det Gällö för fortsatt städning och sedan avslutning på valpkursen. Det känns lite tungt just nu men det kommer bli kul bara jag kommer dit och får se de små liven igen. Egentligen är de inte så små längre, de har vuxit otroligt både fysiskt och mentalt. Det är helt klart ett privilegium att få följa dem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar