Sidor

22 januari 2015

Det var det!



Bräcke Hundarena i Gällö är nu stängd. Jag fick reda på det igår att jag inte längre var välkommen månaden ut. Först fick jag panik och funderade på hur jag skulle lösa allt, två Rallytillfällen kvar, en Freestylesdag samt en helguthyrning, vad skulle jag säga till dem? Men det var inget annat än att förklara som det är och alla har varit väldigt förstående, jag är så tacksam.

För mig är det viktigt att vara självständig, ha kontroll och inte vara beroende av någon eller något annat. Jag har känt de sista månaderna att Hundarenan sakta har glidit mig ur händerna, det var inte längre jag som styrde utan den styrde mig och jag kunde inte göra annat än att flyta med. Jag kom till en punkt att jag kände att det är nu eller aldrig, vill jag avsluta så måste jag göra det nu, medan jag fortfarande kunde och jag ville inte hamna i sen sits där det var ekonomiskt ohållbart att jobba kvar på grund av för lite intäkter samtidigt som det var ekonomiskt ohållbart att stänga för då skulle jag ha skulder kvar resten av livet.
Men jag kommer sakna Gällö, träningshallen har varit mitt liv det senaste året, jag har tillbringat många timmar där. Det har varit kul, även om det kanske inte riktigt låter så nu.

I och med att jag stänger Gällö vill jag först och främst koncentrera mig på att bli frisk, jag skulle vilja testa att byta medicin. För att göra det måste jag då långsamt trappa ner den jag äter nu och vara utan i några veckor innan jag kan börja med den nya. Och för att kunna göra det krävs att det är lugnt i min omgivning utan orosmoln.
Det jag letar efter nu är en mindre lokal, ca 200 kvm där vi kan ha mindre kurser, träffar m.m.jag har redan fått några förslag. Och, spännande nyheter, det finns stora planer på gång i länet vilket är kul. Det berättar jag mer om när jag vet mer. Jag är bjuden på planeringsmöte i nästa vecka :-)


Här är träningshallen för nästan exakt ett år sen. Visst var den fin, jag hade så stora planer. Jag kommer sakna den, ingen tvekan, men det ska samtidigt bli skönt också. Jag blir lätt sentimental av mig och tycker inte om förändringar som jag inte har bestämt själv.
Men jag är säker på att det kommer bli hur bra som helst i framtiden, förmodligen till och med bättre. Det nya året har ju bara börjat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar