Sidor

21 januari 2015

Behöver en paus från vardagen

Jag är så psykiskt trött för tillfället - helt slut. Jag försöker se ljuset i tunneln men så fort jag känner att det börjar lätta lite dyker det upp något nytt problem.

Jag får fortfarande inte igång elen i Gällö och jag får inte tag på någon son kan hjälpa mig. Idéerna börjar ta slut och jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Har Rallykurs ikväll men jag måste ställa in den för jag kommer inte få igång värmen till dess.

Jag var ensam hemma med hundarna igår kväll och då var det kaos. Vanligtvis tittar jag på Tv på kvällarna, surfar lite med mobilen och tar det lugnt men igår kväll försökte jag sitta och jobba på kontoret men hundarna kunde inte komma till ro, en sån liten sak som bryter deras rutiner och de bara härjar runt. Tena skulle inte följa med in utan skulle stanna kvar i hundgården, vilket ledde till att hon satt och skällde. Gick jag ut för att hämta henne sprang hon bara iväg och vägrade att komma. Diesel piper, springer och hämtar saker och kan inte komma till ro då Måra löper, valparna sprang runt, skällde och busade. Allt detta gjorde att jag somnade sent, sov dåligt och vaknade med en sprängande huvudvärk.
Idag har Lillan skällt från att det blev ljust ute, Diesel fortsätter och piper och Måra morrar. Nu har alla äntligen somnat. Får jag bara en timmas lugn och ro så är jag nöjd. Jag behöver verkligen en paus, jag kommer bli tokig annars.

Det är såna här dagar man inser hur viktig återhämtningen verkligen är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar