Sidor

8 januari 2015

Lillan fortsätter att utvecklas

Lilla Lillan fortsätter att utvecklas.
Senast på julafton så funderade jag på att skicka med henne med Louise till Norrköping. Louise är helt besatt av Lillan och i och med att Lillan har varit totalt ointresserad av människor, särskilt mig och jag ville att hon skulle få lite ensamtid och präglas på människor och då utan störningar av hundar och andra djur.
Men så hände det något i mellandagarna, en helt ny hund. Som om hon mognade flera veckor på bara några dagar. Hon svarar på kontakt, söker själv kontakt och kommer nu själv och bjuder upp till lek. Innan ville hon inte ens titta på mig och kunde på sin höjd ta emot en godis, men efter en stunds sniffande så hon kunde vara säker på att jag inte skulle förgifta henne.
Det är som om hennes utveckling går i etapper och varje etapp måste tas igenom innan hon visar någon utveckling i jämförelse med Tratt där jag kan märka en förändring i hennes beteende hos henne från dag till dag.
I skrivande stund hoppade hon upp i soffan lade sig bredvid mig och skulle kela lite, nu ligger nu bredvid mig och sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar