Sidor

5 mars 2015

Tack och lov!

Tack och lov för aktiveringsleksaker. De kan verkligen rädda en dag som inte är riktigt anpassad för utomhusaktiviteter.

Diesel är rolig. Han hade tråkigt idag men vägrade gå ut för det snöade för fullt. Han sprang till dörren men så fort jag öppnade tvärvände han och sprang fort som attan i i huset igen.

För att försöka sysselsätta honom tog jag fram en av aktiveringsbollarna vilket blev en succé. Han är duktig med dem och jobbar på tills han fått ut allt godis, Måra däremot är hopplös, hon försöker en liten stund sen sätter hon sig och piper för att de inte kommer ut tillräckligt fort.

Den här bollen som Diesel leker med på filmen har jag köpte på ICA Maxi och jag har för mig att den kostar runt en hundring, helt klart värt att investera i. En sån här kan också, med fördel, användas att servera hundmaten i (förutsatt att man ger torrfoder) om hunden behöver lite sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar