Sidor

25 mars 2015

Järnladyn Indra

Järnladyn Indra, en dam ut i klospetsarna som innehar sån pondus och auktoritet att hundar lämnar rummet när hon kommer in. Och hon är min hund, det har hon bestämt. Och jag är hennes. Det finns absolut ingenting hon inte skulle göra för mig.
Visst har vi våra diskussioner, ganska ofta faktiskt. Indra har en besserwisser attityd som hon även kan ha mot mig. Men när det verkligen gäller, när det är allvar, då lyder hon min minsta vink.

Just hennes översittarfasoner kan reta gallfeber på mig. Jag måste ständigt övertyga henne om att jag har rätt och att hon ska lyssna på mig, vilket hon kan göra, motvilligt, efter att ha ifrågasatt mig ett antal gånger.

Men herrejävlar vilken hund hon är, helt outstanding. Hon har sån kapacitet och det ställer krav på mig att rycka upp mig och göra mitt bästa. Hon tar sitt arbete på största allvar och gör inte jag det som hundförare kör hon sitt eget race men går jag in med samma attityd som hon har, att satsa 150 %, då har jag hennes respekt och hon gör allt jag ber henne om.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar