Sidor

23 mars 2015

Stel och träningsvärk

Måndag innebär ny vecka och tid för att vila upp sig. Helgen har varit intensiv men otroligt rolig och givande. Jag har varit på handlerkurs för Naomi van Mourin och satan i gatan vad hon kört med oss. Ställ upp hunden, spring tre varv, ner på knä och ställ upp hunden, upp och stå, spring två varv, ner på knä och ställ upp hunden snabbt, upp igen och springa fram och tillbaka, stå upp och ställ upp hunden, spring två varv, ställ upp hunden och så har vi fyllt dagarna. Jag måste definitivt träna mina egna ben så jag inte ser ut som en flodhäst när jag försöker resa mig upp från knästående, de blir lite spagettiliknande efter ett tag.

Naomi är 19 är och har vuxit upp med Juniorhandling och hundutställningar. Hon är rak på sak och lindar inte in något utan berättar vad som krävs av oss om vi vill nå framgångar även nere på kontinenten. Jag personligen tycker att det är väldigt uppfriskande, jag kommer aldrig bli bättre om jag inte får konstruktiv kritik.

Jag har givetvis fotat en massa men jag glömde att bita till mitt minneskort så jag måste vänta tills Annelie mailar över alla bilder :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar