Sidor

16 mars 2015

Parningstankar

Jag funderar på om någon av hundarna ska paras i vår/sommar. Efter förra kullen sa jag till mig själv att det skulle dröja väldigt länge innan vi hade en kull valpar igen men då hade jag fullt upp med träningshallen, utbildningar, kurser och allt annat runt om. Nu ser det hela lite annorlunda ut och jag kan förfoga mer över tiden.

Så den stora frågan är: Tena eller Indra?

Indra-  fördelen är att hon haft en kull innan så jag vet lite vad jag har att vänta mig, nackdelen är att jag skulle önska lite mer utvärdering av den tidigare kullen innan vi parar henne igen.
Tena - nackdelen för henne är att hon idagsläget inte är visad på varken utställning eller jaktprov men fördelen är att hennes rykte gör att vi ändå har intresserade valpköpare samt att det är första kullen för henne vilket alltid är spännande.

1 kommentar:

  1. Indra! För det är bäst att meritera å ställa ut innan parning. T.ex kan få bättre valpköpare

    SvaraRadera