Sidor

9 april 2015

Torsdagsfunderingar

 


Något som jag då och då kommer i kontakt med är personer som är missnöjda med att deras hund inte jagar och då tar en kull valpar. 

Jag förstår liksom inte riktigt tanken bakom handlingen. Om en hund inte visar de jaktliga kvalitéer som man önskar så är lösningen definitivt inte att ta en kull valpar. Eller är det så att man inte har någon tanke på att fortsätta jaga med tiken utan tror att valparna kommer bli så mycket bättre och då behålla en valp?

Nu menar jag givetvis inte att valparna på något sätt kommer bli dåliga utan jag är bara nyfiken på resonemanget. Hur resonerar hanhundsägaren? Och vad man säger till valpköparna? "Min hund jagar inte men valparna kommer bli kanon!"

Bara några tankar så här på en torsdagskväll :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar