Sidor

7 juni 2015

Ändrade planer

I fredags så var tanken att Palla skulle hjälpa mig med att fota lite när jag tränade hundarna. Men så kom han hem och hörde fågelpip från ladan, en höna kom ut med en ensam liten kyckling. Ett ägg hade hon ruvat på.

Så det blev till att fixa till kycklinghägnet och ny koja skulle de få. Min tanke var att använda några mindre pallkragar som var kvar en Gällö, sätta dem på lastpallen och så en plåt över som tak. Jag är inte mycket för att bygga saker, eller egentligen gillar jag att bygga, jag har bara inte tålamodet att göra det ordentligt utan jag vill ha det klart med detsamma. Så jag tyckte att det räckte med att såga ut för ingången sen lägga plåten över och dra ett spännband runt för att hålla det på plats men det gick inte Palla med på. Så det var bara att ge med sig och det blev faktiskt riktigt bra :-) När vi väl var klara var det dags för middag och sen hade den kvällen gått.





Men så kom jag ut igår morse och det var knäpptyst, kycklingar låter verkligen hela tiden. Jag in i hägnet och vände upp och ner på allt men kycklingen var borta, hönan däremot var kvar och mådde utmärkt. Det finns små hål i kycklingnätet där något djur måste ha tagit sig in och på något sätt tagit sig förbi hönan.

Så nu ska jag ut med fällor och så ska jag se om det finns åtelkameror jag får låna för nu vill jag veta vad det är som stjäl mina ägg, hönor och kycklingar!

Idag ska jag fota träningen åtminstone. Diesel, Tena och Indra ska träna i backe och Måra, Pärla och Tratt ska få ett kavalettipass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar