Sidor

2 juni 2015

Diesels comeback

Förra söndagen var det Rasklubbarnas gemensamma hundutställning vid Brunflobadet. De flesta jakthundsklubbarna är med, terrierna saknade jag och självklart inte heller älghundarna med då de har utställningen dagen innan.Det var, som alltid, en trevlig utställning och vi hade faktiskt tur med vädret.

Det var dags för Diesels comeback i officiella sammanhang och han var så duktig. Stod helt stilla, till och med när domaren och domarelev kollade tänderna, han sprang fint, tog ut stegen och var helt enkelt helt underbar. Det enda på minussidan (enligt Diesel) var att gräsmattan var aningen blöt på vissa ställen i ringen och helt plötsligt kom han på att det var obehagligt att springa så det blev några skutt för att undvika den värsta blötan.

Ganska kul hur han kan springa på iskalla myrar med vattnet sprutandes omkring på honom men på en plan, välklippt gräsmatta var det hur obehagligt som helst. Knäppgök!

Resultatet blev ett VG och bästa Öppenklass hane (av fem). Självklart har jag lyckats tappa bort kritiklappen men det lilla jag kommer ihåg var att han var instabil i fronten när han rörde sig och att bröstkorgen var för smal nertill. Att bröstkorgen kan uppfattas som smal är på grund av att han fortfarande inte byggt på sig tillräckligt med muskler vilket gör att benen ser ut som de sticker ut längre från kroppen och då ser också bröstkorgen väldigt smal ut. Att han är instabil i rörelserna är också på grund av brist på muskler.
Jag är nöjd och jag fick ett kvitto på att vi är på väg. Nästa utställning är i Svenstavik första helgen i augusti så vi har två månader på oss för ytterligare träning.

Inte för att det känns så hoppfullt just nu men jag hoppas på en varm sommar vilket innebär fler tillfällen för simträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar