Sidor

22 januari 2015

Stackars hundar

Den närmaste veckan kommer allt fokus ligga på att flytta Träningshallen från Gällö. Jag har fått massor av stöttning och lyckoönskningar och det värmer. Jag vet ju att det är det bästa beslutet.

Det som känns trist är att hundarna har fått stå åt sidan den senaste veckan. Jag har så dåligt samvete för att de inte får den tid de förtjänar. Jag lovar att ta igen det så fort flytten är över.

Om jag blickar framåt så kommer det upp två inofficiella utställningar inom kort. Eller kort och kort, en i februari och en i mars. Det stora målet under vintern och våren är "Lilla mässan" som är under påskhelgen. Det är mycket som behöver komma i ordning innan dess. Tratt behöver förlora några kg, eller egentligen växa i hullet. Diesel behöver bygga muskler, Indra också, samt hennes pälskvalitet är fortfarande inte den bästa efter valpkullen i somras. Skulle vara kul att få låna med sig någon hane också. Men jag har inte sett dem på länge, ska fundera lite men jag kan inte vänta för länge, det är träning som behöver göras där också.

Det är ett fjällprov i Mittådalen i mars också. Skulle vilja anmäla Diesel men jag är lite osäker. Dels för jag vet inte om hans ben håller för det än samt så behöver jag någon som kan gå med honom. Det är på snö så skidor är ett måste och eftersom jag inte kan åka skidor ser det inte särskilt ljust ut.

Jag har börjar rensa i källaren så jag får in alla saker i väntan på att jag hittar en ny lokal. Självklart glömde jag att ta en "förebild" så det för bli en "mitt-i-bild" :-)


Nu ska jag kolla på Familjen Annorlunda. Jag gillar det programmet, känner igen mig själv bara att jag har hundarna och de andra djuren istället för barn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar